keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Tango Jalousie

Se tunne kun oot muuttamassa ja laitteet tulevat selvästi kateellisiksi, kun et enää tule ikinä käyttämään juuri niitä.

Ennen niin hyvin toiminut bensamittari niksautti letkun heti 1 euron jälkeen. Voitte vaan arvata kuinka mukavalta tuntuu tankata 20 euron edestä kun joka sentin jälkeen kuuluu naksis ja bensa lakkaa virtaamasta elottoman letkun suonissa.

Myöskin uuni päätti tänään, että on aika saada pitkästä aikaa muheva palovamma ranteeseen!

Ihme kun en kuumassa sokerissa itseäni polttanu kinuskia tehdessä. Tai vaihtoehtoisesti polttanut sitä kinuskia. Sitä riemun määrää kun hinkkaa mustalle karrelle palanutta materiaa, joka joskus oli sokeria, irti kattilasta! Tämäkin on koettu, vaikka tuhotyö ei edes ollut mun, mutta eipä mene nallekarkit aina tasan.

Näin myös viimeyönä ehkä oudoimpia unia ikinä. Olin kovin kerkiäväinen, sillä olin yön aikana raskaana vähintääkin kahdelle ihmiselle, näin ties kuinka monta vihaista kettua, joista yksi raateli pienen terrierin ja jossain vaiheessa seurustelin jonkin italialais-serbialaisen miehen kanssa, jonka perhettä vainosi jokin pahis, jonka nimi oli numerot, lahkoineen. Asuin tämän rakkaan miekkoseni ja hänen perheensä luona. Unessa he kaikki lähtivät töihinsä tmv ja käskivät mun jäädä suojaan taloon, jossa nukuimme. Kotitalo oli erikseen ja siellä oli joku heidän tuttavaorkesterinsa treenaamassa. Muistan kysyneeni viimeksi lähteneeltä appiukoltani, että mitä teen ku mulla ois nälkäkin ja entä jos ne pahikset tulee. Hän sanoi, että a la  carte pojat (orkesterin nimi :D) suojelee mua ja ne voi tuoda mulle ruokaa. Sitten jossain vaiheessa mun luo tuli joku aasialaisukko, joka varotti mua että "Hän on tulossa" "Kuka?" "NUMEROT!" ja sitten se muuttui kasvoistaan ampiaismaiseksi ja suli (kuoli nimen sanottuaan, sillä sitä ei saanut sanoa ääneen?) pois. Ilmeisesti se oli pidellyt kädessään mun kättä, koska mun käteen jäi semmosta hiljalleen pois sulavaa "vahaa" ja mua ällötti :(

Hiphei fiksut unet. Tosin tämäkin luonnollisuuden huipentuma on selitettävissä sillä, että päivän tapahtumat ym. tulevat uniin.

Raskaus selittyy sillä, että yksi ystävistäni synnytti eilen.

Kettu sillä, että luin ennen nukkumaanmenoa pikkuprinssiä ja mietin ketun sanoja "Vain sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä."

Italialais-serbialainen mieheni opinnäytetyöllä, jota märehdin koko päivän ja käenpesän Traianilla :D Myöskin laadukas orkesterin nimi selittyy opinnäytetyöllä.

Koko pahis-aasialais-ampiais episodin selittää GRIMM, jonka katsoin eilen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti