perjantai 26. lokakuuta 2012

Lumi yllätti autoilijat

Aijaa? Kas kun en huomannut sitä siinä vaiheessa kun aamulla heräsin, katoin ikkunasta ja kuten kesken työpäivän lottovoitostaan kuulleella haudankaivajalla - jäi mullakin monttu auki.

Lumi ei myöskään yllättänyt mua siinä vaiheessa kun sulatin autoa ikijäästä ja suoritan sille kuorintaa 20 sentin lumikerroksesta vimmatusti harjaten.

Ja lumi ei todellakaan yllättänyt mua siinä vaiheessa kun lähdin autolla töihin, tien päässä oli rekka poikittain, käännyin ympäri enkä meinannut enää päästä takaisin kämpälle, sillä auto oli siinä loivassa pikkumäessäkin kuin mikäkin kusiluistin.

Eikä varmana yllättäny mua myöskään sillon ku tosiaan yritin epätoivosesti päästä takaisin sinne mistä tulinkin kaasupoljinta multiraiskaten auton vain sheikatessa tien reunasta toiseen ja vastaan tulevan jalankulkijan katsoessa kauhistuneena.

Lumi ei onnistunut yllättämään edes silloin kun minä, autoilija, lähdin tennarit jalassa taapertamaan (kahlaamaan) töihin siinä vitun hangessa, koska tietenkään mitään paikkaa ei oltu aurattu.

Hyvin valitettavaa on, ettei lumi yllättänyt mua yhtään, ei edes kun astuin sisälle työpaikan ovesta ja paikan omistaja toteaa mulle "kappas, luminainen!"

Märät sukat, lapaset, kaulahuivi, pipo, takki (toisinsanoen oikeestaan kaikki vaatekappaleet) 
nuhanenän kera tosin olivat yllätys. Hmm, I wonder why....

ja pohjantähden alla, tää koti mulla mainen, pohjantähden alla, elää suomalainen  
on mulla kesärenkaat alla, ja lumisateen alla, sutii autolainen <3
(ÄÄ MUN RAXUT TALVIRENKAISET ON MUN KANSSA KAUKOSUHTEESSA JA VIETTELEE LOMAPÄIVIÄ YLI 400 KM:N PÄÄSSÄ, MITÄ MÄ TEEEEEEEEEEEEEEEEN)

joo moi, mulla on kaks pitkulaa vesikelloa ranteessa :(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti